mardi 26 avril 2011

Tetra Pak publishes new environmental targets

Tetra Pak has unveiled a new set of environmental targets, including a goal to keep carbon emissions from increasing beyond 2010 levels through to 2020.

Assuming that Tetra Pak grows by 5 per cent a year, capping emissions at 2010 levels would require a 40 per cent relative reduction in carbon emissions over the decade.

The new emissions target comes just weeks after the carton packaging specialist revealed how it had performed against its previous CO2 reduction goal.

Working against a 2005 base line, Tetra Pak had set a target of achieving a 10 per cent drop in absolute carbon emissions from its operations by 2010. In the end, the company reduced emissions by 11 per cent during a period when sales grew by 23.1 per cent.

Unlike the old target, the new goal for the next ten years has a broader scope, looking beyond Tetra Pak operations to the entire value chain and therefore involving both suppliers and customers. But that does mean that Tetra Pak has decided not to set an absolute emissions target this time.

Mario Abreu, director of forestry and recycling at Tetra Pak told FoodProductionDaily.com: “We committed to absolute targets when the scope of our climate goal was solely about our own operations. Needless to say, we have a higher degree of influence and control of our operations than for instance over the production of materials by suppliers.”

Recycling and renewable materials

Alongside its new emissions target, Tetra Pak has also revealed plans to double the recycling rate for its used drinks cartons by the end of the decade. To achieve this goal, Tetra Pak said it has to look beyond its own company borders and engage with the entire recycling chain.

It said work will cover “technology development, efficient collection and sorting schemes, and increased consumer awareness.”

And finally, Tetra Pak said it is aiming to increase its use of Forest Stewardship Council (FSC) certified paper board in its products to 100 per cent. It has an interim target to reach 50 per cent in 2012.

By Guy Montague-Jones, 21-Apr-2011

Source : beveragedaily.com


http://www.beveragedaily.com/Processing-Packaging/Tetra-Pak-publishes-new-environmental-targets/?c=QWAvZnwZJ6zJfD3gyV1Rzg%3D%3D&utm_source=newsletter_daily&utm_medium=email&utm_campaign=Newsletter%2BDaily

mardi 15 février 2011

Aquapax soutient le Raid 4L Trophy




AF&B soutient le Raid 4L Trophy au travers de la team ISG. Ils auront la chance de boire de l'eau d'AQUAPAX qui présente le gros avantage de rester fraîche beaucoup plus longtemps en milieu chaud grâce à son emballage en carton qui protège l'eau de la lumière, et sa très fine couche d'aluminium pour préserver sa fraîcheur.




Le 4L Trophy, premier évènement étudiant, sportif et humanitaire, et dont le grand départ est prévu demain, en est déjà à sa 14e édition. Il se déroulera du 17 au 27 février sur les routes hostiles du désert marocain.



Au delà de l'aspect sportif, le Raid 4L Trophy a une vocation solidaire : son objectif est d'acheminer des fournitures scolaires et sportives aux enfants les plus démunis du Maroc.


Soutenez les sur Facebook !


lundi 14 février 2011

Ruquier parle d'Aquapax sur Europe 1



Pour écouter l'intégralité de l'émission, rendez-vous sur le site d'Europe 1



Pour les plus pressés, il faut s'approcher des 8 minutes 20 pour entendre leurs commentaires sur Aquapax.


lundi 31 janvier 2011

Aquapax@Hotel Gabriel Paris

A deux pas de la Place de la République, au 25 rue du Grand Prieuré dans le 11e arrondissement de Paris, se situe l’Hotel Gabriel. L’Hotel Gabriel propose un concept innovant axé autour de l’art de vivre « détox ».
Ici l’on prend soin de soi et de son organisme. Tout est organisé autour du respect, de la purification et de la régénération de l’écologie intérieure de l’individu. Ce concept associé à une équipe dont le dynamisme n’a d’équivalent que sa gentillesse et son savoir-faire, dispose de tous les atouts pour prendre soin de vous durant votre séjour.
Fort de cette envie de bien-être mêlée à un style novateur, l’Hotel Gabriel propose désormais à sa clientèle l’eau minérale naturelleAquapax. Aquapax s’avère être l’eau idéale pour cet hôtel chic et zen. Ce car :

  • Aquapax prend soin de vous avec son eau extrêmement pure,
  • Aquapax prend soin de votre image en se fondant parfaitement dans un environnement au luxe épuré,
  • Aquapax prend soin de la planète avec son emballage majoritairement fait de carton.

Hotel Gabriel

25, rue du Grand Prieuré

75011

01 47 00 13 38

http://www.gabrielparismarais.com/

http://www.facebook.com/HotelGabrielMarais